Facebook kupił Instagram 6 września 2012, po kilku miesiącach różnego rodzaju skomplikowanych procesów prawnych. Wydał na firmę, składającą się z 12 pracowników, miliard dolarów w gotówce i akcjach. Wspominam o tym, bo Mark Zuckerberg sięgnął głęboko do swojej kieszeni nie z powodu kaprysu, a chęci zarobienia na tym interesie. Kolejnym krokiem do jego celu będzie wprowadzenie reklam do Instagram. Szczególnie, że aplikacja ma już 150 milionów użytkowników z całego świata. Pierwsze skierowane do nich reklamy zobaczymy prawdopodobnie już w przyszłym roku.
Reklamy miałyby się pojawić w zakładce Discover, gdzie można przeglądać najpopularniejsze posty. Wkrótce pojawią się tam też pewnie zdjęcia lub wideo związane z dużymi i znanymi markami. Jak podaje The Wall Street Journal, Instagram zezwoliłby też na umieszczanie w opisach zdjęć linków, które użytkownik mógłby otworzyć w przeglądarce komputerowej lub mobilnej.
Różnego rodzaju marki radzą sobie na Instagramie całkiem nieźle. Aż 13 z nich przyciągnęło na swój profil co najmniej milion fanów. Przoduje w tym Nike, które “uzbierało” ponad dwa miliony fanów.
Jak się Wam podoba pomysł reklamowania produktów na Instagram?
Powiązane aplikacje:
Powiązane artykuły: